Przygotuj aplikację mObywatel lub dane z dokumentu tożsamości, w tym numer PESEL.
Masz już konto w BIK? Zaloguj się
Możesz objąć ochroną nawet cztery dodatkowe osoby – na przykład rodziców, teściów, małżonka lub pełnoletnie dzieci.
Dostaniesz ostrzeżenie, gdy ktoś złoży wniosek o kredyt/pożyczkę na Wasze dane i możesz zareagować, jeśli to próba wyłudzenia
Dostaniesz SMS za każdym razem, gdy ktoś złoży wniosek o kredyt lub pożyczkę na Twoje dane lub będzie próbował podpisać w Twoim imieniu umowę np. na abonament komórkowy.
Jeśli otrzymasz Alert BIK a nie składałeś wniosku o kredyt/pożyczkę, nie podpisywałeś umowy - jak najszybciej skontaktuj się z nami. W Alercie masz numer do doradcy BIK, który podpowie Ci co należy zrobić, w przypadku podejrzenia wyłudzenia, wyśle Tobie niezbędne dokumenty.
Jeśli nie odnotujemy żadnych prób użycia Twoich danych, raz w miesiącu otrzymasz od nas takie potwierdzenie.
Jako opiekun otrzymujesz Alerty BIK nie tylko o sobie, ale również o Twoich podopiecznych – dzięki temu możesz im pomóc w zablokowaniu ewentualnego wyłudzenia. Każdy z Twoich podopiecznych otrzymuje Alerty BIK wyłącznie o sobie.
Aby jeszcze lepiej chronić Was przed wyłudzeniami, uruchamiamy bezpłatnie Ostrzeżenia BIK.
Ostrzeżenia BIK to mailowe powiadomienia o różnych niebezpiecznych zjawiskach w cyberprzestrzeni (np. masowych wyciekach danych, metodach kradzieży danych i pieniędzy stosowanych przez oszustów) oraz podejrzanych firmach działających na rynku finansowym.
Oprócz informacji o zagrożeniu otrzymacie również porady, co należy zrobić w danej sytuacji.
Ostrzeżenia BIK otrzymuje bezpłatnie każda osoba z aktywnymi Alertami BIK.
Więcej o Ostrzeżeniach BIK w Regulaminie
138 zł / za rok
Chronisz się przed wyłudzeniami, a dodatkowo w Raporcie BIK sprawdzisz, czy już wcześniej nie doszło do wyłudzenia na Twoje dane.
238 zł / za rok
Chronisz siebie i swoich bliskich przed wyłudzeniami. Ty i Twoi bliscy otrzymacie SMS zawsze, gdy ktoś złoży wniosek o kredyt na Wasze dane. Dzięki 6 Raportom BIK możesz regularnie kontrolować swoje zobowiązania w BIK.
Bezpieczeństwo informacji jest dla nas najważniejsze. Musimy mieć pewność, że jesteś tą osobą, za którą się podajesz, zanim
przyznamy Ci dostęp do Twoich danych kredytowych.
Założenie konta zwykle zajmuje mniej niż kilka minut.
Masz już konto w BIK? Zaloguj się.
Przygotuj aplikację mObywatel lub dane z dokumentu tożsamości, w tym numer PESEL
Najszybciej zrobisz to za pomocą aplikacji mObywatel. Możesz też wykonać przelew online na kwotę 1 zł ze swojego konta.
Po sprawdzeniu Twoich danych wyślemy Ci e-mail z linkiem do aktywacji Twojego konta w BIK.
Więcej informacji o zakładaniu konta w BIK
Do udziału w ofercie rodzinnej możesz zaprosić dowolne dorosłe osoby (maksymalnie 4). Nie możesz objąć ochroną jedynie osób, które samodzielnie korzystają z oferty zawierającej Alerty BIK. Aby skorzystać z Twojego zaproszenia, dana osoba musi mieć konto w portalu BIK (może je założyć dopiero po otrzymaniu Twojego zaproszenia).
W każdej chwili możesz sprawdzić status wysłanego zaproszenia. Jeśli zaproszenie już wygasło, możesz ponowić jego wysyłkę. Zawsze warto wyjaśnić zapraszanej osobie ideę oferty rodzinnej i upewnić się, że dana osoba chce zostać Twoim podopiecznym. Czasem niektóre osoby potrzebują pomocy przy zakładaniu konta w BIK. Jeśli ktoś nie skorzysta z Twojego zaproszenia, możesz wysłać zaproszenie do innej osoby (możesz mieć maksymalnie 4 podopiecznych).
Tak – możesz usunąć aktualnego podopiecznego. W takiej sytuacji Twój były podopieczny traci ochronę Alertów BIK, ale zachowuje swoje własne konto w BIK i może samodzielnie kupić wybraną przez siebie ofertę. Warto dodać, że również Twój podopieczny może w każdej chwili zrezygnować z udziału w ofercie rodzinnej – otrzymasz wtedy maila z informacją, kto zrezygnował. Zawsze możesz mieć maksymalnie 4 podopiecznych, więc w wolne miejsce możesz zaprosić kogoś innego.