Przygotuj aplikację mObywatel lub dane z dokumentu tożsamości, w tym numer PESEL.
Masz już konto w BIK? Zaloguj się
Naszym celem jest maksymalne ograniczanie ryzyka transakcyjnego firm pożyczkowych poprzez budowanie nowych i innowacyjnych produktów dostosowanych do ich potrzeb.
Nowy raport BIK odpowiadający na potrzeby i oczekiwania firm pożyczkowych i e-commerce wynikające z wymogów ustawowych.
Pozyskaj informacje odnośnie wiarygodności przedkładanych przez klienta danych, weryfikuj dane z wniosku o finansowanie.
Monitoruj sytuację i aktywności kredytowej klienta w sektorze bankowym i niebankowym.
Pozyskaj informacje o kliencie:
Skorzystaj z naszego wsparcia w procesach odzyskiwania należności od klientów indywidualnych.
Analizy trendów rynkowych prezentują wybrane najważniejsze cechy rynku kredytowo-pożyczkowego w Polsce.
Eksperci z Departamentu Business Intelligence BIK komentują i wyjaśniają zjawiska obejmujące kredyty dla gospodarstw domowych w trzech ujęciach:
Dajemy wsparcie w ramach zmian legislacyjnych przewidzianych ustawą o zmianie ustaw w celu przeciwdziałania lichwie. Zapraszamy do kontaktu w kwestii:
Lider Strumienia Wartości Pożyczkowego
Business Development Menedżer
Jako Business Development Menedżer w ramach Strumienia Wartości Pożyczkowego jest odpowiedzialna za monetyzację i skrócenie czasu realizacji wspólnych projektów w strumieniach wartości: Pożyczkowym, Korpo i MŚP, Analizy BI i Scoringu.
Dyrektor IT Rynku Pożyczkowego
Dyrektor IT Rynku Pożyczkowego. W Grupie BIK od 8 lat, początkowo odpowiedzialny za proces testowy oraz release management. Obecnie angażuje się w rozwój i wdrażanie nowych rozwiązań w obszarze Strumienia Detalicznego oraz w projekcie Open API. Zwolennik automatyzacji testów i robotyzacji procesów biznesowych.
Product Manager
Lider Zespołu Relacji Biznesowych
Product Owner
Junior Scrum Master
Scrum Master, tester systemów w obszarze Strumienia Pożyczkowego w BIK. Od 8 lat w Grupie BIK, odpowiada za przygotowanie wdrożeń nowych produktów i usług w obszarze rynku finansowego. Ekspert nowego segmentu rynku finansowego – płatności odroczonych.
Relationship Manager/Opiekun Klienta
Relationship Manager Pożyczkowego Strumienia Wartości w BIK. Specjalizuje się w obszarze instytucji finansowych, posiada szerokie doświadczenie w zakresie zarządzania danymi kredytowymi. Od ponad 10 lat w BIK współpracuje z instytucjami pożyczkowymi, wcześniej z bankami komercyjnymi oraz spółdzielczymi, rozumie potrzeby rynkowe klienta, a także otoczenie prawne. Aktualnie odpowiada za rozwój biznesu i relacje z klientami rynku pożyczkowego, a także e-commerce.
Product Manager
Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w Wonga.pl, gdzie był odpowiedzialny za sprzedaż, CRM, CX, technologię, customer service i windykację. Wcześniej współpracował z Sygma Bank Polska, gdzie odpowiadał za rozwój obszaru windykacji polubownej. Manager koncentrujący swoje życie zawodowe na rynku finansowym.
Najczęściej zadawane pytania dotyczące sektora pożyczkowego.
Informację o udzielonym kredycie konsumenckim instytucja pożyczkowa
przekazuje do Biura Informacji Kredytowej (dalej jako „BIK”) na
podstawie przepisu prawa, tj. art. 9a ust. 8 Ustawy o kredycie
konsumenckim.
Na podstawie art. 9a ust. 8 ustawy o kredycie konsumenckim na instytucje
pożyczkowe został nałożony obowiązek niezwłocznego przekazania
informacji o udzieleniu kredytu konsumenckiego na rzecz konsumenta
instytucjom, o których mowa w art. 105 ust. 4 ustawy z dnia 29 sierpnia
1997 r. - Prawo bankowe, natomiast informację o zaległościach w spłacie
kredytu instytucje pożyczkowe mają obowiązek przekazać instytucjom, o
których mowa w art. 105 ust. 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo
bankowe lub biuru informacji gospodarczej, o którym mowa w ustawie z
dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i
wymianie danych gospodarczych.
Przekazanie tych danych na podstawie w/w przepisów prawa nie wymaga
zgody z Pani/Pana strony. Instytucja pożyczkowa jest zobowiązana
przekazywać do BIK informacje o udzielonym kredycie konsumenckim oraz
aktualizować status spłaty tego kredytu.
Informacja o udzielonym kredycie konsumenckim jest przekazywana do Biura
Informacji Kredytowej (dalej jako „BIK”) na podstawie przepisu prawa,
tj. art. 9a ust. 8 Ustawy o kredycie konsumenckim.
Na podstawie art. 9a ust. 8 ustawy o kredycie konsumenckim na instytucje
pożyczkowe został nałożony obowiązek niezwłocznego przekazania
informacji o udzieleniu kredytu konsumenckiego na rzecz konsumenta
instytucjom, o których mowa w art. 105 ust. 4 ustawy z dnia 29 sierpnia
1997 r. - Prawo bankowe, natomiast informację o zaległościach w spłacie
kredytu instytucje pożyczkowe mają obowiązek przekazać instytucjom, o
których mowa w art. 105 ust. 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo
bankowe lub biuru informacji gospodarczej, o którym mowa w ustawie z
dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i
wymianie danych gospodarczych.
Przekazanie tych danych na podstawie w/w przepisów prawa nie
wymaga zgody z Pani/Pana strony, lecz jest obowiązkiem prawnym
instytucji pożyczkowej. Instytucja pożyczkowa jest zobowiązana
przekazywać do BIK informacje o udzielonym kredycie konsumenckim oraz
aktualizować status spłaty tego kredytu.
Informację o udzielonym kredycie konsumenckim instytucja pożyczkowa
przekazuje do Biura Informacji Kredytowej (dalej jako „BIK”) na
podstawie przepisu prawa, tj. art. 9a ust. 8 Ustawy o kredycie
konsumenckim. Dlatego przekazanie tych danych nie wymaga zgody z
Pani/Pana strony. Instytucja pożyczkowa jest zobowiązana przekazywać do
BIK informacje o udzielonym kredycie konsumenckim oraz aktualizować
status spłaty tego kredytu.
Zamknięte zobowiązania pochodzące z instytucji pożyczkowej przetwarzane
są w BIK w celu rozpatrywania reklamacji i zgłoszonych roszczeń do
momentu ich przedawnienia, jednak nie dłużej niż przez 6 lat od
wygaśnięcia zobowiązania. Podstawą przetwarzania danych jest prawnie
uzasadniony interes administratora danych, polegający na rozpatrzeniu
zgłoszenia będącego przedmiotem reklamacji oraz obronie przed
potencjalnymi roszczeniami. Dlatego BIK jest uprawniony do przetwarzania
tych danych bez Pani/Pana zgody przez okres wskazany powyżej.
W tym przypadku informacje o zobowiązaniach zamkniętych przetwarzane są
wyłącznie w ww. celu i nie są prezentowane na raportach BIK
udostępnianych bankom i innym podmiotom rynku finansowego
współpracujących z BIK, jak również nie są wykorzystywane do oceny
zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego. Dane są widoczne
wyłącznie na raportach pobieranych bezpośrednio przez Klienta.
Informację o udzielonym kredycie konsumenckim instytucja pożyczkowa
przekazuje do Biura Informacji Kredytowej (dalej „BIK”) na podstawie
przepisu prawa, tj. art. 9a ust. 8 Ustawy o kredycie konsumenckim.
Dlatego przekazanie tych danych nie wymaga zgody z Pani/Pana strony.
Obowiązek ten dotyczy wszystkich umów o kredyt konsumencki zawartych z
Firmą od 18.05.2023 r.
Zamknięte zobowiązania pochodzące z instytucji pożyczkowej przetwarzane
są w BIK w celu rozpatrywania reklamacji i zgłoszonych roszczeń do
momentu ich przedawnienia, jednak nie dłużej niż przez 6 lat od
wygaśnięcia zobowiązania. Podstawą przetwarzania danych jest prawnie
uzasadniony interes administratora danych, polegający na rozpatrzeniu
zgłoszenia będącego przedmiotem reklamacji oraz obronie przed
potencjalnymi roszczeniami. Dlatego BIK jest uprawniony do przetwarzania
tych danych bez Pani/Pana zgody przez okres wskazany powyżej.
W tym przypadku informacje o zobowiązaniach zamkniętych przetwarzane są
wyłącznie w ww. celu i nie są prezentowane na raportach BIK
udostępnianych bankom i innym podmiotom rynku finansowego
współpracujących z BIK, jak również nie są wykorzystywane do oceny
zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego. Dane są widoczne
wyłącznie na raportach pobieranych bezpośrednio przez Klienta.
Zamknięte zobowiązania pochodzące z instytucji pożyczkowej przetwarzane
są w BIK w celu rozpatrywania reklamacji i zgłoszonych roszczeń do
momentu ich przedawnienia, jednak nie dłużej niż przez 6 lat od
wygaśnięcia zobowiązania. Podstawą przetwarzania danych jest prawnie
uzasadniony interes administratora danych, polegający na rozpatrzeniu
zgłoszenia będącego przedmiotem reklamacji oraz obronie przed
potencjalnymi roszczeniami. Dlatego BIK jest uprawniony do przetwarzania
tych danych bez Pani/Pana zgody przez okres wskazany powyżej.
W tym przypadku informacje o zobowiązaniach zamkniętych przetwarzane są
wyłącznie w ww. celu i nie są prezentowane na raportach BIK
udostępnianych bankom i innym podmiotom rynku finansowego
współpracujących z BIK, jak również nie są wykorzystywane do oceny
zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego. Dane są widoczne
wyłącznie na raportach pobieranych bezpośrednio przez Klienta.
Realizacja zgłoszenia dotyczącego praw związanych z przetwarzaniem przez BIK danych osobowych może nastąpić na podstawie wniosku:
Podpisem elektronicznym, który honoruje BIK, jest wyłącznie podpis elektroniczny kwalifikowany, czyli elektroniczny podpis równoważny podpisowi własnoręcznemu. Służy on do podpisywania dokumentów i umów, które mają moc prawną. Składany jest za pomocą kwalifikowanego urządzenia do podpisu elektronicznego i opiera się na kwalifikowanym certyfikacie. Aby podpisać dokument takim podpisem, konieczne jest posiadanie:
Podpis elektroniczny kwalifikowany nie jest graficznym odwzorowaniem podpisu, który składamy długopisem na kartce. Jest wyłącznie kodem komputerowym, który nie posiada swojej wizualizacji graficznej. Ma on zazwyczaj rozszerzenie PDF.
Wniosek nie może być również podpisany profilem zaufanym. Realizacja wniosku tak podpisanego, nie jest możliwa w BIK.